Ahad, 25 Disember 2016

JDT berjaya ikat Ferreira, Cabrerra

AHAD, 25 DISEMBER 2016 @ 12:26 AM
Oleh Syafiq Aznan syafiq.aznan@bh.com.my
 
BRIAN Ferreira (kiri), Gonzalo Cabrerra KUALA LUMPUR: Juara Liga Super, Johor Darul Ta'zim (JDT) sudahpun menandatangani dua pemain import bagi memantapkan lagi barisan pemain pasukan itu dalam usaha mempertahankan kejuaraan liga pada musim hadapan.

Menerusi akaun rasminya Johor Southern Tigers, pengendali pasukan itu, Mario Gomez mengesahkan mereka sudah menandatangani dua pemain import untuk JDT sementara satu lagi penyerang untuk memperkukuh jentera serangan JDT II.

"Kami melepaskan beberapa pemain senior kami dan telah menandatangani beberapa pemain muda yang menarik dan berpotensi untuk memperbaiki dan menambahkan semangat baru serta persaingan dalam pasukan.

"Untuk itu, kami sudah menandatangani pemain muda berusia 24 tahun yang pernah diintai Porto dan Manchester United, Brian Ferreira yang kini beraksi bersama Indipendiente dan pernah juga bermain untuk skuad Bawah-21 tahun Argentina.

"Kami membuat tawaran dan berbincang secara mendalam mengenai matlamat dan projek kami. Dia akhirnya membuat keputusan untuk menyertai JDT terutamanya selepas mengetahui legenda bola sepak Argentina seperti Luciano Fegueroa dan Pablo Aimar pernah beraksi di sini.

 "Pemain import kedua adalah Gonzalo Cabrerra yang pernah bermain untuk Boca Juniors dan kini bermain di kelab Arab Saudi yang dilihay adalah seorang pemain yang berkualiti dan berpengalaman yang mana ianya penting buat pasukan.

"Selain itu, kami berjaya mendapatkan Gabi Guerra dari Boca Juniours dan dia tidak asing di sini memandangkan pernah beraksi buat PKNS sebelum ini. Dia akan beraksi di JDT II dan jika prestasinya berada pada tahap yang baik, dia ada peluang untuk membarisi skuad utama," katanya.

Dalam masa sama, pasukan Harimau Selatan itu juga sedang mengintai seorang lagi pemain import dan hanya akan dimaklumkan selepas semua urusan perpindahan berjaya diselesaikan.

Sumber-Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/226996

Tiada ulasan:

Catat Ulasan